Sosiaalipalvelujen omavalvontasuunnitelma
PALVELUNTUOTTAJAA KOSKEVAT TIEDOT
Palveluntuottaja:
Namn: M-Clean & Green Ab
Y-tunnus: 2935269-1
Katuosoite: Nöötöntie 88
Postinumero: 65610
Postitoimipaikka: Mustasaari
Hyvinvointialue: Pohjanmaan hyvinvointialue:
Kunnan nimi: Mustasaaren kunta
Kaupungin nimi: Vaasan kaupunki
Palvelumuoto; asiakasryhmä, jolle palvelua tuotetaan:
M-Clean & Green Ab tarjoaa Vaasassa ja Mustasaaressa ja lähialueilla seuraavia palveluita: Kotisiivous ja muut siivouspalvelut, kuten ikkunanpesu ja muuttosiivoukset.
Arvonlisäverottomia kotipalvelun tukipalveluita tarjotaan Vaasassa ja Mustasaaressa. Tukipalveluita tarjotaan vanhuksille joiden toimintakyky on rajoittunut esim. sairauden tai toimintakyvyn alemisen takia.
Toiminnasta vastaavan henkilön nimi: Minna Holmbacka
Puhelin: 050-5916545
Sähköposti: minna@cleangreen.fi
Alihankintaa ei ole käytössä.
Yksityisten palveluntuottajan lupatiedot Ilmoituksenvarainen toiminta (yksityiset sosiaalipalvelut)
Ilmoituksen ajankohta: Mustasaaren kunta 18.02.2019,
Vaasan Kaupunki 18.12.2018
Palveluala, joka on rekisteröity: Siivouspalvelut
OMAVALVONTASUUNNITELMAN LAATIMINEN
Omavalvontasuunnitelman laatii M-Clean & Green Ab:n toimitusjohtaja Minna Holmbacka (Nöötöntie 88, 65610 Mustasaari). Omavalvontasuunnitelman suunnittelusta ja seurannasta vastaa M-Clean & Green Ab:n toimitusjohtaja Minna Holmbacka. Suunnitelmaa seurataan säännöllisesti ja päivitetään aina kun toiminnassa tapahtuu olennaisia muutoksia. M-Clean & Green Ab:n omavalvontasuunnitelma on nähtävillä sähköisesti yrityksen verkkosivuilla osoitteessa cleangreen.fi
TOIMINTA-AJATUS, ARVOT JA TOIMINTAPERIAATTEET
Toiminta-ajatus
M-Clean & Green Ab:n toiminta-ajatuksena on tarjota laadukasta ja yksilöllistä koti- ja yrityssiivousta Mustasaaressa ja Vaasan lähialueilla. Kotipalvelun tukipalveluita tarjotaan Mustasaaressa ja Vaasassa. Tukipalveluita tarjotaan vanhuksille sekä muille henkilöille, joiden toimintakyky on rajoittunut esim. sairauden takia tilapäisesti tai pysyvästi.
Arvot
M-Clean & Green Ab:n arvot: asiakaslähtöisyys, asiakastyytyväisyys, tulevien työntekijöiden työhyvinvointi, ympäristön huomioiminen käyttämällä ainoastaan ympäsistöystävällisiä pesu-aineita.
Toimintaperiaatteet
Siivouspalveluita tarjotaan arvonlisäverottomina tukipalveluina vanhuksille sekä henkilöille, joilla toimintakyky on alentunut esimerkiksi sairauden takia.
Asiakkaan kanssa laaditaan kirjallisesti henkkohtaine, jossa yhdessä asiakkaan kanssa sovitaan suoritettavat tehtävät, sovittu aika sekä hinta. Sopimukseen kirjataan lisäksi asiakkaan erityiset toiveet siivouspalvelun suorittamiseksi. Sopimuksia laaditaan aina kaksi saman sisältöistä kappaletta ja niitä päivitetään aina tarvittaessa. Lisäksi tukipalveluita myytäessä laaditaan asiakkaan kanssa kirjallinen palvelusuunnitelma. Asiakassuhteissa noudatetaan vaitiolovelvollisuutta. Asiakasta, hänen elämäntilannettaan ja kotiaan kunnioitetaan.
OMAVALVONNAN TOIMEENPANO
RISKIENHALLINTA
M-Clean & Green Ab:llä ei työskentele tällä hetkellä yrittäjän lisäksi muita henkilöitä. Asiakastyöhön liittyvät riskit pyritään tunnistamaan ja ennakoimaan mahdollisimman aikaisessa vaiheessa, jolloin pystytään tekemään tarvittavat korjaustoimenpiteet ennaltaehkäisevästi. Mahdolliset läheltä piti ja vaaratilanteet käydään läpi itse ja mietitään, miten tällaisissa tilanteissa tulisi toimia ja kuinka niitä voisi ehkäistä syntymästä.M-Clean & Green Ab on laatinut yleisen kotityön siivoussuunnitelman, missä kerrotaan, miten tiloja, laitteita ja työvälineitä pidetään puhtaina, millaisia puhdistusvälineitä- ja tarvikkeita käytetään, kuinka usein puhdistusta tehdään. Suunnitelmassa luetellaan yleisempiä käytössä olevia siivousaineita, niiden riskitekijät ja riskien ennaltaehkäisy. Siivoussuunnitelma tarkentuu palvelussuunnitelmaa laadittaessa asiakkaiden tarpeiden mukaan.
Tapaturmien ja vahinkojen ehkäisemiseksi käytetään asianmukaista vaatetusta ja tarvittaessa muuta suojavarustusta, kuten suojalaseja. Siivouksessa pyritään olemaan huolellinen ja asiakkaan omaisuutta pyritään suojelemaan mahdollisilta vahingoilta. Esimerkiksi herkästi rikkoontuvat ja kaatuilevat esineet, kuten kukkavaasit pöydiltä siirretään turvallisempaan paikkaan muun muassa imuroinnin ajaksi. Omaisuudelle tapahtuvien vahinkojen varalle on otettu vastuuvakuutus. Haittatapahtumista keskustellaan asiakkaan ja tarvittaessa asiakkaan omaisen kanssa. Asiakasta tai hänen omaistaan opastetaan korvausten hakemisessa, mikäli on aiheutunut vakava haittatapahtuma, josta on seurannut rahallista korvattavaa.
Vaikka asiakastyö pyritään suorittamaan reippaasti, niin työtehtäviä ei suoriteta kiireellä, joka altistaisi erilaisten vahinkojen sattumisen itselle tai asiakkaalle. Työn aikana varmistetaan, että työvälineet ovat ehjiä ja puhtaita. Asiakaskohteessa huolehditaan, ettei työvälineistä aiheudu kompastumisvaaraa. Esimerkiksi kulkuväylille ei jätetä imuria tai sen johtoa lojumaan. Tarvittaessa asiakasta muistutetaan varovaisesta liikkumisesta esimerkiksi imurin johdon ylitse. Asiakassuhteessa ylläpidetään avointa ilmapiiriä, jolloin asiakas tai hänen lähiomaisensa uskaltavat tuoda siivouksen laatuun ja asiakasturvallisuuteen liittyviä havaintoja esille.
ASIAKKAAN ASEMA JA OIKEUDET
Asiakassuhteessa toimitaan asiakkaan yksityisyyttä ja itsemääräämisoikeutta kunnioittaen. Työssä kunnioitetaan asiakkaan kotia ja hänen oikeuttaan päättää omista asioistaan. Asiakas ja hänen omaisensa voivat esittää työhön liittyen palautetta ja se otetaan jatkossa huomioon työn suorittamisessa.
Siivoustarpeiden kartoittaminen suoritetaan ilmaisella kartoituskäynnillä asiakkaan luona, jolloin määritetään asiakkaan palveluntarve yhdessä asiakkaan kanssa ja tarvittaessa tähän osallistuu myös asiakkaan läheinen tai laillinen edustaja. Palvelutarpeen arviointi perustuu asiakkaan omaan näkemykseen avun tarpeesta ja sen laajuudesta. Kartoitus-käynnin sopiminen ei vielä johda siivouksen tilaukseen. Tilaus siivouksesta syntyy vasta sopimuksen allekirjoituksella.
Tukipalveluita myytäessä asiakkaan kanssa laaditaan aina kirjallinen palvelusuunnitelma sekä palvelusopimus. Palvelusuunnitelma ja sopimus laaditaan yhdessä asiakkaan ja tarvittaessa myös asiakkaan omainen osallistuu sen tekemiseen. Palvelusuunnitelman toteutumista seurataan. Palvelusopimuksen liitteenä on lista sovituista työtehtävistä ja kuinka usein ne toteutetaan. Työn suorittamisen lopuksi tarkastetaan, että siivous on suoritettu sopimuksen liitteenä olevan listan mukaisesti.
Mikäli kuluttajalla on palvelusta huomauttamista, tulee ensin ottaa yhteyttä palvelun-tuottajaan ja antaa palveluntuottajalle tilaisuus korjata asia, johon asiakas ei ole tyytyväinen. Riitatapauksissa asiakas ohjataan ottamaan yhteyttä oman kuntansa sosiaali-asiamieheen / kuluttajaneuvojaan, jonka jälkeen pyritään saamaan ratkaisu riita-asiaan neuvottelemalla asiakkaan tai hänen omaistensa kanssa.
Sosiaaliasiamiehen yhteystiedot: Katariina Norrgård puh. 040 5079303, katarina.norrgard@vaasa.fi
Kuluttajaoikeusneuvoja: puh. 071 873 1902, kuluttajaneuvonta.fi
Asiakasta kohdellaan aina asiallisesti, ystävällisesti ja kunnioittavasti. Asiakkaan omia päätöksiä kunnioitetaan ja työ suoritetaan asiakkaan ehdoilla. Työssä noudatetaan vaitiolovelvollisuutta ja asiakkaan itsemääräämisoikeuksia ja yksityisyyttä kunnioitetaan. Asiakastyössä käytetään oikeutta ja velvollisuutta ilmoittaa viranomaisille, mikäli asiakkaan tilanne näyttää vaarantavan hänen itsensä tai jonkin muun henkilön henkeä tai terveyttä.
PALVELUN SISÄLLÖN OMAVALVONTA
Asiakkaiden palvelusopimukseen ja -suunnitelmaan kirjataan yhdessä sovitut asiat ja niitä päivitetään tarpeen mukaan. Asiakaskohteessa tautien leviämistä pyritään estämään huolehtimalla käsien pesuista sekä käyttämällä tarvittaessa kertakäyttöisiä suojavarusteita. Asiakaskohteeseen mennään vain terveenä ja sairaustapauksissa käynti siirretään toiseen ajankohtaan. Siivousaineiden ja -välineiden käytössä noudatetaan käyttöohjeita.
ASIAKASTURVALLISUUS
Siivoustyössä käytetään pääasiassa M-Clean & Green Ab:n omia työvälineitä ja siivoustarvikkeita. Asiakkaan toiveesta voidaan myös käyttää asiakkaan omia siivousvälineitä ja –tarvikkeita siivoustyön suorittamiseksi. Wc:n siivouksessa noudatetaan aseptista siivousjärjestystä. Wc-istuimen puhdistamisessa käytetään aina kertakäyttöisiä kumihanskoja ja wc-istuimen puhdistamiseen käytetyt liinat pestään 90 asteessa puhdistamisen jälkeen. Siivouksessa käytetään useampaa liinaa värystä noudatten ja erityisesti saniteettitiloissa käytetyt punaiset liinat laitetaan heti pesupussiin eikä niitä käytetä esimerkiksi pölyjen tai keittiön siivouksessa. Siivouksessa käytetyt liinat pestään vähintään 60 asteessa. Siivouksen jälkeen huolehditaan, että tavarat ja huonekalut on siirretty takaisin tutuille paikoillensa. Asiakkaan avaimista huolehditaan asianmukaisella tavalla. Asiakastyössä noudatetaan viranomaisten määräyksiä ja suosituksia kaikissa turvallisuuteen liittyvissä kysymyksissä.
M-Clean & Green Ab:llä ei vielä työskentele muita henkilöitä kuin yrittäjä eikä alihankintaa käytetä. Yrittäjä on saanut tarvittavaa osaamista työn suorittamiseen oikealla ja turvallisella tavalla aiemmissa työsuhteissa tapahtuvien perehdytysten kautta sekä useamman vuoden työkokemuksen perusteella.
ASIAKAS- JA POTILASTIETOJEN KÄSITTELY JA KIRJAAMINEN
Asiakastiedot (palvelusuunnitelmat ja palvelusopimukset) säilytetään lukollisessa kaapis-sa Minna Holmbackan hallinnoimassa paikassa. Laskutusta varten on sähköinen asiakasrekisteri ja sinne pääsy on suojattu salasanalla. Yrityksessä noudatetaan vaitiolo- ja salassapitovelvollisuutta. Henkilötietoja käsitellään tietosuojaselosteen mukaisesti.
Tietosuojaseloste on julkisesti nähtävillä nettisivuilla osoitteessa: cleangreen.fi
Tietosuojavastaava: Minna Holmbacka, 050-5916545, minna@cleangreen.fi
KEHITTÄMISSUUNNITELMAT 2024-25
M-Clean & Green Ab on perustettu 06.09.2018. Toimintaa pyritään kokoajan kehittämään eri tavoilla ja asiakassuhteet pyritään hoitamaan parhaalla mahdollisella tavalla. Asiakkailta otetaan vastaan mahdollisia kehittämisideoita toiminnan parantamiseksi. Läheltä piti- ja vaaratilanteiden sattuessa mietitään, miten tilanne olisi jatkossa vältettävissä, ja tehdään mahdollisia tarvittavia toimenpiteitä niiden välttämiseksi. Riskit oman sekä asiakkaan terveyden ja omaisuuden suhteen pyritään minimoimaan ennakoinnilla ja sen vuoksi esimerkiksi käytetään tarvittavaa suojavarustusta itsellä ja pidetään kulkulinjat vapaina.
Yrittäjällä itsellään ei ole koulutusta siivousalalta, vaan osaaminen perustuu työkokemuksen kautta hankittuun tietoon sekä itseopiskeluun. Yrittäjä pitää itseään ajantasalla lukemalla ja seuraamalla mitä siivousalalla tapahtuu ja kokeilemalla markkinoille tulevia uutuus tuotteita jotta voi työn suorittaa parhaalla mahdollisella tavalla nykyaikaisia siivousmenetelmiä hyödyntäen ympäristöystävällisesti.
OMAVALVONTASUUNNITELMAN SEURANTA
Omavalvontasuunnitelman toteutumista seurataan ja päivitetään aina tarvittaessa, kuitenkin kerran vuodessa. Omavalvontasuunnitelma löytyy M-Clean & Green Ab:n nettisivuilta ja sen lisäksi tulostettuna versiona yrittäjän kotoa. Omavalvontasuunnitelman hyväksyy ja vahvistaa M-Clean & Green Ab;n toimitusjohtaja Minna Holmbacka.
Paikka ja päiväys: Mustasaari 04.01.2024
PALVELUNTUOTTAJAA KOSKEVAT TIEDOT
Palveluntuottaja:
Namn: M-Clean & Green Ab
Y-tunnus: 2935269-1
Katuosoite: Nöötöntie 88
Postinumero: 65610
Postitoimipaikka: Mustasaari
Hyvinvointialue: Pohjanmaan hyvinvointialue:
Kunnan nimi: Mustasaaren kunta
Kaupungin nimi: Vaasan kaupunki
Palvelumuoto; asiakasryhmä, jolle palvelua tuotetaan:
M-Clean & Green Ab tarjoaa Vaasassa ja Mustasaaressa ja lähialueilla seuraavia palveluita: Kotisiivous ja muut siivouspalvelut, kuten ikkunanpesu ja muuttosiivoukset.
Arvonlisäverottomia kotipalvelun tukipalveluita tarjotaan Vaasassa ja Mustasaaressa. Tukipalveluita tarjotaan vanhuksille joiden toimintakyky on rajoittunut esim. sairauden tai toimintakyvyn alemisen takia.
Toiminnasta vastaavan henkilön nimi: Minna Holmbacka
Puhelin: 050-5916545
Sähköposti: minna@cleangreen.fi
Alihankintaa ei ole käytössä.
Yksityisten palveluntuottajan lupatiedot Ilmoituksenvarainen toiminta (yksityiset sosiaalipalvelut)
Ilmoituksen ajankohta: Mustasaaren kunta 18.02.2019,
Vaasan Kaupunki 18.12.2018
Palveluala, joka on rekisteröity: Siivouspalvelut
OMAVALVONTASUUNNITELMAN LAATIMINEN
Omavalvontasuunnitelman laatii M-Clean & Green Ab:n toimitusjohtaja Minna Holmbacka (Nöötöntie 88, 65610 Mustasaari). Omavalvontasuunnitelman suunnittelusta ja seurannasta vastaa M-Clean & Green Ab:n toimitusjohtaja Minna Holmbacka. Suunnitelmaa seurataan säännöllisesti ja päivitetään aina kun toiminnassa tapahtuu olennaisia muutoksia. M-Clean & Green Ab:n omavalvontasuunnitelma on nähtävillä sähköisesti yrityksen verkkosivuilla osoitteessa cleangreen.fi
TOIMINTA-AJATUS, ARVOT JA TOIMINTAPERIAATTEET
Toiminta-ajatus
M-Clean & Green Ab:n toiminta-ajatuksena on tarjota laadukasta ja yksilöllistä koti- ja yrityssiivousta Mustasaaressa ja Vaasan lähialueilla. Kotipalvelun tukipalveluita tarjotaan Mustasaaressa ja Vaasassa. Tukipalveluita tarjotaan vanhuksille sekä muille henkilöille, joiden toimintakyky on rajoittunut esim. sairauden takia tilapäisesti tai pysyvästi.
Arvot
M-Clean & Green Ab:n arvot: asiakaslähtöisyys, asiakastyytyväisyys, tulevien työntekijöiden työhyvinvointi, ympäristön huomioiminen käyttämällä ainoastaan ympäsistöystävällisiä pesu-aineita.
Toimintaperiaatteet
Siivouspalveluita tarjotaan arvonlisäverottomina tukipalveluina vanhuksille sekä henkilöille, joilla toimintakyky on alentunut esimerkiksi sairauden takia.
Asiakkaan kanssa laaditaan kirjallisesti henkkohtaine, jossa yhdessä asiakkaan kanssa sovitaan suoritettavat tehtävät, sovittu aika sekä hinta. Sopimukseen kirjataan lisäksi asiakkaan erityiset toiveet siivouspalvelun suorittamiseksi. Sopimuksia laaditaan aina kaksi saman sisältöistä kappaletta ja niitä päivitetään aina tarvittaessa. Lisäksi tukipalveluita myytäessä laaditaan asiakkaan kanssa kirjallinen palvelusuunnitelma. Asiakassuhteissa noudatetaan vaitiolovelvollisuutta. Asiakasta, hänen elämäntilannettaan ja kotiaan kunnioitetaan.
OMAVALVONNAN TOIMEENPANO
RISKIENHALLINTA
M-Clean & Green Ab:llä ei työskentele tällä hetkellä yrittäjän lisäksi muita henkilöitä. Asiakastyöhön liittyvät riskit pyritään tunnistamaan ja ennakoimaan mahdollisimman aikaisessa vaiheessa, jolloin pystytään tekemään tarvittavat korjaustoimenpiteet ennaltaehkäisevästi. Mahdolliset läheltä piti ja vaaratilanteet käydään läpi itse ja mietitään, miten tällaisissa tilanteissa tulisi toimia ja kuinka niitä voisi ehkäistä syntymästä.M-Clean & Green Ab on laatinut yleisen kotityön siivoussuunnitelman, missä kerrotaan, miten tiloja, laitteita ja työvälineitä pidetään puhtaina, millaisia puhdistusvälineitä- ja tarvikkeita käytetään, kuinka usein puhdistusta tehdään. Suunnitelmassa luetellaan yleisempiä käytössä olevia siivousaineita, niiden riskitekijät ja riskien ennaltaehkäisy. Siivoussuunnitelma tarkentuu palvelussuunnitelmaa laadittaessa asiakkaiden tarpeiden mukaan.
Tapaturmien ja vahinkojen ehkäisemiseksi käytetään asianmukaista vaatetusta ja tarvittaessa muuta suojavarustusta, kuten suojalaseja. Siivouksessa pyritään olemaan huolellinen ja asiakkaan omaisuutta pyritään suojelemaan mahdollisilta vahingoilta. Esimerkiksi herkästi rikkoontuvat ja kaatuilevat esineet, kuten kukkavaasit pöydiltä siirretään turvallisempaan paikkaan muun muassa imuroinnin ajaksi. Omaisuudelle tapahtuvien vahinkojen varalle on otettu vastuuvakuutus. Haittatapahtumista keskustellaan asiakkaan ja tarvittaessa asiakkaan omaisen kanssa. Asiakasta tai hänen omaistaan opastetaan korvausten hakemisessa, mikäli on aiheutunut vakava haittatapahtuma, josta on seurannut rahallista korvattavaa.
Vaikka asiakastyö pyritään suorittamaan reippaasti, niin työtehtäviä ei suoriteta kiireellä, joka altistaisi erilaisten vahinkojen sattumisen itselle tai asiakkaalle. Työn aikana varmistetaan, että työvälineet ovat ehjiä ja puhtaita. Asiakaskohteessa huolehditaan, ettei työvälineistä aiheudu kompastumisvaaraa. Esimerkiksi kulkuväylille ei jätetä imuria tai sen johtoa lojumaan. Tarvittaessa asiakasta muistutetaan varovaisesta liikkumisesta esimerkiksi imurin johdon ylitse. Asiakassuhteessa ylläpidetään avointa ilmapiiriä, jolloin asiakas tai hänen lähiomaisensa uskaltavat tuoda siivouksen laatuun ja asiakasturvallisuuteen liittyviä havaintoja esille.
ASIAKKAAN ASEMA JA OIKEUDET
Asiakassuhteessa toimitaan asiakkaan yksityisyyttä ja itsemääräämisoikeutta kunnioittaen. Työssä kunnioitetaan asiakkaan kotia ja hänen oikeuttaan päättää omista asioistaan. Asiakas ja hänen omaisensa voivat esittää työhön liittyen palautetta ja se otetaan jatkossa huomioon työn suorittamisessa.
Siivoustarpeiden kartoittaminen suoritetaan ilmaisella kartoituskäynnillä asiakkaan luona, jolloin määritetään asiakkaan palveluntarve yhdessä asiakkaan kanssa ja tarvittaessa tähän osallistuu myös asiakkaan läheinen tai laillinen edustaja. Palvelutarpeen arviointi perustuu asiakkaan omaan näkemykseen avun tarpeesta ja sen laajuudesta. Kartoitus-käynnin sopiminen ei vielä johda siivouksen tilaukseen. Tilaus siivouksesta syntyy vasta sopimuksen allekirjoituksella.
Tukipalveluita myytäessä asiakkaan kanssa laaditaan aina kirjallinen palvelusuunnitelma sekä palvelusopimus. Palvelusuunnitelma ja sopimus laaditaan yhdessä asiakkaan ja tarvittaessa myös asiakkaan omainen osallistuu sen tekemiseen. Palvelusuunnitelman toteutumista seurataan. Palvelusopimuksen liitteenä on lista sovituista työtehtävistä ja kuinka usein ne toteutetaan. Työn suorittamisen lopuksi tarkastetaan, että siivous on suoritettu sopimuksen liitteenä olevan listan mukaisesti.
Mikäli kuluttajalla on palvelusta huomauttamista, tulee ensin ottaa yhteyttä palvelun-tuottajaan ja antaa palveluntuottajalle tilaisuus korjata asia, johon asiakas ei ole tyytyväinen. Riitatapauksissa asiakas ohjataan ottamaan yhteyttä oman kuntansa sosiaali-asiamieheen / kuluttajaneuvojaan, jonka jälkeen pyritään saamaan ratkaisu riita-asiaan neuvottelemalla asiakkaan tai hänen omaistensa kanssa.
Sosiaaliasiamiehen yhteystiedot: Katariina Norrgård puh. 040 5079303, katarina.norrgard@vaasa.fi
Kuluttajaoikeusneuvoja: puh. 071 873 1902, kuluttajaneuvonta.fi
Asiakasta kohdellaan aina asiallisesti, ystävällisesti ja kunnioittavasti. Asiakkaan omia päätöksiä kunnioitetaan ja työ suoritetaan asiakkaan ehdoilla. Työssä noudatetaan vaitiolovelvollisuutta ja asiakkaan itsemääräämisoikeuksia ja yksityisyyttä kunnioitetaan. Asiakastyössä käytetään oikeutta ja velvollisuutta ilmoittaa viranomaisille, mikäli asiakkaan tilanne näyttää vaarantavan hänen itsensä tai jonkin muun henkilön henkeä tai terveyttä.
PALVELUN SISÄLLÖN OMAVALVONTA
Asiakkaiden palvelusopimukseen ja -suunnitelmaan kirjataan yhdessä sovitut asiat ja niitä päivitetään tarpeen mukaan. Asiakaskohteessa tautien leviämistä pyritään estämään huolehtimalla käsien pesuista sekä käyttämällä tarvittaessa kertakäyttöisiä suojavarusteita. Asiakaskohteeseen mennään vain terveenä ja sairaustapauksissa käynti siirretään toiseen ajankohtaan. Siivousaineiden ja -välineiden käytössä noudatetaan käyttöohjeita.
ASIAKASTURVALLISUUS
Siivoustyössä käytetään pääasiassa M-Clean & Green Ab:n omia työvälineitä ja siivoustarvikkeita. Asiakkaan toiveesta voidaan myös käyttää asiakkaan omia siivousvälineitä ja –tarvikkeita siivoustyön suorittamiseksi. Wc:n siivouksessa noudatetaan aseptista siivousjärjestystä. Wc-istuimen puhdistamisessa käytetään aina kertakäyttöisiä kumihanskoja ja wc-istuimen puhdistamiseen käytetyt liinat pestään 90 asteessa puhdistamisen jälkeen. Siivouksessa käytetään useampaa liinaa värystä noudatten ja erityisesti saniteettitiloissa käytetyt punaiset liinat laitetaan heti pesupussiin eikä niitä käytetä esimerkiksi pölyjen tai keittiön siivouksessa. Siivouksessa käytetyt liinat pestään vähintään 60 asteessa. Siivouksen jälkeen huolehditaan, että tavarat ja huonekalut on siirretty takaisin tutuille paikoillensa. Asiakkaan avaimista huolehditaan asianmukaisella tavalla. Asiakastyössä noudatetaan viranomaisten määräyksiä ja suosituksia kaikissa turvallisuuteen liittyvissä kysymyksissä.
M-Clean & Green Ab:llä ei vielä työskentele muita henkilöitä kuin yrittäjä eikä alihankintaa käytetä. Yrittäjä on saanut tarvittavaa osaamista työn suorittamiseen oikealla ja turvallisella tavalla aiemmissa työsuhteissa tapahtuvien perehdytysten kautta sekä useamman vuoden työkokemuksen perusteella.
ASIAKAS- JA POTILASTIETOJEN KÄSITTELY JA KIRJAAMINEN
Asiakastiedot (palvelusuunnitelmat ja palvelusopimukset) säilytetään lukollisessa kaapis-sa Minna Holmbackan hallinnoimassa paikassa. Laskutusta varten on sähköinen asiakasrekisteri ja sinne pääsy on suojattu salasanalla. Yrityksessä noudatetaan vaitiolo- ja salassapitovelvollisuutta. Henkilötietoja käsitellään tietosuojaselosteen mukaisesti.
Tietosuojaseloste on julkisesti nähtävillä nettisivuilla osoitteessa: cleangreen.fi
Tietosuojavastaava: Minna Holmbacka, 050-5916545, minna@cleangreen.fi
KEHITTÄMISSUUNNITELMAT 2024-25
M-Clean & Green Ab on perustettu 06.09.2018. Toimintaa pyritään kokoajan kehittämään eri tavoilla ja asiakassuhteet pyritään hoitamaan parhaalla mahdollisella tavalla. Asiakkailta otetaan vastaan mahdollisia kehittämisideoita toiminnan parantamiseksi. Läheltä piti- ja vaaratilanteiden sattuessa mietitään, miten tilanne olisi jatkossa vältettävissä, ja tehdään mahdollisia tarvittavia toimenpiteitä niiden välttämiseksi. Riskit oman sekä asiakkaan terveyden ja omaisuuden suhteen pyritään minimoimaan ennakoinnilla ja sen vuoksi esimerkiksi käytetään tarvittavaa suojavarustusta itsellä ja pidetään kulkulinjat vapaina.
Yrittäjällä itsellään ei ole koulutusta siivousalalta, vaan osaaminen perustuu työkokemuksen kautta hankittuun tietoon sekä itseopiskeluun. Yrittäjä pitää itseään ajantasalla lukemalla ja seuraamalla mitä siivousalalla tapahtuu ja kokeilemalla markkinoille tulevia uutuus tuotteita jotta voi työn suorittaa parhaalla mahdollisella tavalla nykyaikaisia siivousmenetelmiä hyödyntäen ympäristöystävällisesti.
OMAVALVONTASUUNNITELMAN SEURANTA
Omavalvontasuunnitelman toteutumista seurataan ja päivitetään aina tarvittaessa, kuitenkin kerran vuodessa. Omavalvontasuunnitelma löytyy M-Clean & Green Ab:n nettisivuilta ja sen lisäksi tulostettuna versiona yrittäjän kotoa. Omavalvontasuunnitelman hyväksyy ja vahvistaa M-Clean & Green Ab;n toimitusjohtaja Minna Holmbacka.
Paikka ja päiväys: Mustasaari 04.01.2024